Thursday, January 22, 2009

Sediakan Payung Sebelum Hujan


Apa persediaan korang sebelum korang sakit?
Pernah terfikir macam mana masa kita sakit nanti?
Aku sendiri la...Tak pernah nak terfikir...baru sekarang nie la aku nak berfikir...Huhu..masa kita sihat,memang la tak kan terfikir betul tak??Tapi bile sakit macam mana??Dah la kita tak tahu bila kita akan jatuh sakit?
Ok la..Bila kita jatuh sakit nanti tentu hospital tempat kita betul tak?
2 pilihan kerajaan atau swasta.
korang?mane lebih selesa?
Kalau aku tentu swasta.
Kerajaan??
Bukan tak selesa dan tak percaya..Aku rasa korang pun tau kan?(aku tak nak cakap.hahaha)
Ok swata menjadi pilihan.
Pertama dah tentu selesa,kedua mesti segala perkhidmatan dilakukan dgn cepat,pantas,teliti dan selamat.Kiranya swasta ni mengutamakan pelanggan la.Utamakan pelanggan??Sebab per??hahaha...Dah tentu la Duit!!!Duit beb...Semuanya berbalik pada duit la..kay orang yang ada panel or insurans aku tak sentuh.aku sentuh orang yang tak ada panel,insurans dan orang yang datang dari keluarga sederhana(bukan orang yang kaya-raya macam ko!)Ok aku tergolong dalam kelompok ni.Macam mana korang?Macam mana kite sakit nanti??Mane arah kita jika kita tak ada duit??hahaha fefaham je la kay...Aku tak sanggup beb nak ke hospital kerajaan.Memang 2hengget jer..Murah tu...Tapi....(Aku tak cakap apa-apa kay)Aku rasa mulai daripada sekarang kita dah boleh mula buka simpanan baru kita untuk kesihatan kita kelak.Yela kita nak selasa dan semua yang best.huhuhu..Duit nye pun best...Bila kita dah simpan duit,sakit kita esok tak perlu lah bersusah payah lagi.kita akan selesa la bila kita sakit nanti.Ingat ye sementara kita masih sihat dan senang nie..Nanti dah sakit dan susah....hrmm tuhan je yang tau penderitaan kita.=)!!!!JOM KITA KUMPUL DUIT!!!!
HARAP KITA SAMA-SAMA ADA PAYUNG BILA HUJAN NANTI...(fikir-fikirkanlah)
INSYAALAH.....

No comments:

Post a Comment